دسته بندی خبر

کریپتو چیست؟

کریپتو چیست؟#تاچ کوین#tajcoin.orgقبل از اینکه بدانید کریپتو چیست بهتر است بدانید که کلمه کریپتو (Cry...
avatar
نویسنده
تاج کوین
post

کریپتو چیست؟

کریپتو چیست؟

#تاچ کوین

#tajcoin.org

قبل از اینکه بدانید کریپتو چیست بهتر است بدانید که کلمه کریپتو (Crypto) در اصل خلاصه شده عبارت کریپتوکارنسی (Cryptocurrency) به معنای رمز ارز است. بر این اساس کریپتو به ارزهایی گفته می‌شود که از تکنیک‌های رمزنگاری برای ساخت آنها استفاده می‌شود و در بین کاربران بیشتر با نام رمز ارز، ارز دیجیتال یا ارز مجازی شناخته می‌شود.

اما به طور کلی ارز دیجیتال و ارز مجازی در تحلیل‌های بنیادی کریپتو به ارزهایی اطلاق می‌شوند که در فضای دیجیتال و به صورت مجازی خرید و فروش و ایجاد شده‌اند. یکی از اصلی‌ترین کاربردهای این نوع ارزهای دیجیتال، امکان انجام مبادلات مالی در سطح بین‌المللی با کارمزد بسیار پایین و در حجم بالا است.

کریپتو چیست
https://tajcoin.org/

تفاوت کریپتو با ارز دیجیتال در چیست؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که تمام ارزهای دیجیتال، رمز ارز یا کریپتو (کریپتوکارنسی) هستند. در واقع رمز ارزها یا ارزهای رمزپایه، یکی از انواع ارزهای دیجیتالی هستند که با استفاده از فناوری رمزنگاری که توسط توسعه‌دهندگان به کار گرفته می‌شود، میزان امنیت شبکه و معاملات آنها را افزایش می‌دهند. به دلیل این ویژگی امنیتی، جعل این نوع ارزهای دیجیتال بسیار دشوار و تقریبا غیر ممکن است.

بنابراین، ارز دیجیتال یک مجموعه بزرگ از ارزهای مجازی است که کریپتو و کریپتوکارنسی نیز یک زیرمجموعه از آن است. اما کریپتو تفاوت زیادی با سایر ارزهای دیجیتال دارد و تکنیک‌ رمزنگاری استفاده شده در کریپتو از یک سیستم غیرمتمرکز پیروی می‌کند و فرایند ثبت تراکنش‌های مالی و تایید آن در بستر بلاک چین و بدون نیاز به واسطه‌‌ها و به صورت شفاف انجام می‌شود.

 

ر پاسخ به این سوال که کریپتو چیست باید گفت کریپتو یا کریپتوکارنسی دسته‌ای از ارزهای دیجیتال است که میزان امنیت آنها توسط تکنیک‌های رمزنگاری خاصی تامین می‌شود. در این بین بیت‌ کوین نخستین کریپتو شناخته شده در بازار است که در سال 2009 برای نخستین بار به دنیا معرفی شد.

امروزه سیستم خرید و فروش کریپتو بین تریدرها کاملا جا افتاده است و با استفاده از کیف پول کریپتو و تعیین صرافی مورد نظر اقدام به خرید و فروش این رمز ارز می‌کنند. برای کسب موفقیت در این بازار مالی باید از دوره‌های آموزشی مفید و کاربردی وب سایت فکت کوینز و اخبار به روز آن در حوزه ارزهای دیجیتال استفاده کنید. با این اقدام می‌توانید علاوه بر حفظ سرمایه خود به کسب سود دلاری نیز دست پیدا کنید.

پشتیبان آنلاین