دسته بندی خبر

مراقب پیامک کلاهبرداری باشید!

کلاهبرداری تتر چگونه است؟ مراقب پیامک کلاهبرداری تتر باشید!tajcoin.orgبازار ارزهای دیجیتال به بی‌ثبا...
avatar
نویسنده
تاج کوین
post

مراقب پیامک کلاهبرداری باشید!

کلاهبرداری تتر چگونه است؟ مراقب پیامک کلاهبرداری تتر باشید!

tajcoin.org

بازار ارزهای دیجیتال به بی‌ثباتی و نوسانات بالای آن مشهور است. همان‌طور که این نوسانات و تغییرات قیمتی می‌توانند سودآور باشند، در برخی از موارد نیز این احتمال وجود دارد که در صورت افت ناگهانی قیمت‌ها، معامله‌گران متحمل ضرر زیادی شوند. برای حل این مشکل، مفهومی به نام استیبل کوین‌ها در دنیای ارزهای دیجیتال معرفی شد و به سرعت هم به محبوبیت رسید. در این میان، تتر (USDT)، محبوب‌ترین، شناخته‌شده‌ترین و بزرگ‌ترین استیبل کوین‌ موجود در بازار است که جزء لاینفک اکوسیستم ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود. با توجه به محبوبیت بسیار بالای تتر در میان کاربران، این استیبل کوین‌ به هدف جذابی برای کلاهبرداران نیز تبدیل شده است. برای مثال، در سال‌های اخیر، بارها شاهد پیامک کلاهبرداری تتر بوده‌ایم. به همین دلیل و با توجه به تقاضای بالای کاربران برای آشنایی با کلاهبرداری تتر و راه‌های جلوگیری از آن، این مقاله را به این موضوع اختصاص داده‌ایم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید!

استیبل کوین چیست؟

کلاهبرداری تتر چگونه است؟ مراقب پیامک کلاهبرداری تتر باشید!
tajcoin.org

استیبل‌کوین‌ها یا ارزهای دیجیتال با ارزش پایدار، نوعی دارایی دیجیتال هستند که ارزش آنها به صورت یک به یک با استفاده از دارایی‌های فیزیکی (اغلب دلار آمریکا) پشتیبانی می‌شود. به عبارت دیگر، این استیبل کوین‌ها به ‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که در تئوری، قیمت آنها همیشه برابر با ۱ دلار آمریکا باشد.

در حالت کلی، استیبل کوین‌ها با هدف حفظ ارزش پایدار طراحی می‌شوند و یک جایگزین مناسب برای معامله‌گران و سرمایه‌گذارانی هستند که به دنبال اجتناب از نوسانات بازار دارایی‌های دیجیتال هستند. به همین دلیل، استیبل کوین‌ها نقش مهمی در تراکنش‌ها، پرداخت‌ها و تسویه حساب‌ها دارند و با ارائه چند ویژگی کلیدی برای تراکنش‌ها، از جمله دسترسی، انعطاف‌پذیری و سرعت، به عنوان پلی میان بازارهای مالی سنتی و دارایی‌های دیجیتال عمل می‌کنند.

تتر چیست؟

کلاهبرداری تتر چگونه است؟ مراقب پیامک کلاهبرداری تتر باشید!
tajcoin.org

تتر اولین و محبوب‌ترین استیبل کوین‌ موجود در بازار است که ارزش آن به صورت یک به یک با دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود. این استیبل کوین‌ در سال ۲۰۱۴ میلادی و در ابتدا با نام ریل کوین (Realcoin) منتشر شد.

تتر روی بلاکچین‌های مختلفی عرضه شده است. این استیبل کوین اولین ‌بار در شبکه بلاکچین اومنی (Omni)، یک پروتکل روی بلاکچین بیت کوین، به بازار عرضه شد، اما از آن زمان به دیگر شبکه‌های بلاکچینی، از جمله اتریوم، ترون، الگوراند و غیره، نیز مهاجرت کرده است. طبق گزارش‌ها، بیشترین عرضه تتر در بلاکچین‌های ترون و اتریوم موجود است.

همانند سایر استیبل کوین‌ها، تتر به معامله‌گران اجازه می‌دهد که از نوسانات رایج در بازار ارزهای دیجیتال در امان بمانند. در سال‌های اخیر و به ویژه از دسامبر سال ۲۰۲۰، تتر جزو پنج ارز دیجیتال بزرگ جهان از لحاظ ارزش بازار بوده و در اغلب موارد، حجم معاملات روزانه آن حتی از بیت کوین (BTC) هم بیشتر است.

انواع روش‌های کلاهبرداری تتر

کلاهبرداری تتر چگونه است؟ مراقب پیامک کلاهبرداری تتر باشید!
tajcoin.org

با توجه به تقاضای بالای کاربران برای استفاده از تتر، این استیبل کوین به ابزار مناسبی برای سودجویان جهت کلاهبرداری تبدیل شده است. در ادامه به معرفی و توضیح مختصر رایج‌ترین روش‌های کلاهبرداری تتر می‌پردازیم.

کلاهبرداری تتر از طریق استخراج

لازم به ذکر است که برخلاف سایر ارزهای دیجیتال، عرضه کل مشخصی برای استیبل کوین‌هایی همچون تتر تعیین نمی‌شود و به عبارتی، عرضه کل استیبل کوین‌ها نامحدود است. به این صورت که، در صورت وجود تقاضا، استیبل کوین‌های جدید ضرب و در صورت بازخرید، سوزانده می‌‌‌شوند.

بنابراین، استیبل کوین تتر قابل‌استخراج نیست و هیچ ماینری هم برای این منظور ساخته نشده است. پس اگر با سایتی مواجه شدید که استخراج تتر و کسب درآمد از این طریق را تبلیغ می‌کند، بدانید که با یک کلاهبرداری تتر روبه‌رو هستید.

کلاهبرداری تتر از طریق صفحات اینترنتی جعلی

در برخی از مواقع نیز، کلاهبردارن سعی می‌کنند با ایجاد صفحات جعلی یا هک بعضی از صرافی‌ها، اقدام به کلاهبرداری تتر کنند. این کلاهبردارن با ایجاد طمع در قربانی، سعی می‌کنند فرد هدف را به صفحات جعلی هدایت کرده و با ترغیب کاربر برای وارد کردن اطلاعات مهم و حتی آدرس کیف پول ارز دیجیتالش، در نهایت به وجوه موجود در کیف پول او دسترسی پیدا کنند.

به همین دلیل، به کاربران توصیه می‌شود که هرگز اطلاعات مهمی همچون عبارت بازیابی خود را که به معنای کلید دسترسی به وجوه آنها است، در چنین وبسایت‌هایی وارد نکنید.

کلاهبرداری تتر از طریق پیامک تتر

پیامک کلاهبرداری تتر هم از دیگر ترفندهای مورد استفاده کلاهبرداران است. در این روش که پلیس فتا نیز بارها در مورد آن هشدار داده، کلاهبرداران ابتدا اطلاعات پروفایل کاربری یکی از صرافی‌ها را هک کرده و سپس، اطلاعات کاربری بعضی از این پروفایل‌ها را با نام، نام کاربری و رمز عبور جدید به‌روزرسانی می‌کنند.

پس از آن، نام شخص و نام کاربری و رمز عبور آن به همراه موجودی فیک ارز دیجیتال تتر درون آن حساب را که ایجاد طمع می‌کند، برای شخص هدف می‌فرستند. در مرحله بعد، قربانی با دیدن موجودی درون کیف پول و داشتن اطلاعات ورود به آن حساب کاربری، طمع می‌کند و تحریک می‌شود تا ارز دیجیتال موجود در آن را برداشت کند. اما نمی‌داند که با وارد کردن اطلاعات کیف پول مقصد که مالک آن خودش است، هکرها آدرس کیف پول او را به دست می‌آورند.

در نهایت، هکرها با داشتن آدرس قربانی، کیف پول او را هک می‌کنند و دارایی‌های او را به سرقت می‌برند.

یک مثال از این نوع کلاهبرداری تتر، پیامک «سلام ریحان!» است که سال گذشته، شوک بزرگی را به کاربران ایرانی وارد کرد و دارایی بسیاری از آنها از این طریق به سرقت رفت.

کلاهبرداری تتر چگونه است؟ مراقب پیامک کلاهبرداری تتر باشید!

بنابراین، در این روش، در وهله اول به نظر می‌رسد که شخصی در حال ویرایش اطلاعات کاربری خود در یک وبسایت رمزارز بوده که اشتباهاً با وارد کردن شماره شما، تمامی پول خود را به باد داده است! اما در اصل، کل ماجرا یک نقشه از پیش تعیین‌شده برای وسوسه کردن کاربران و سرقت وجوه آنها است.

از دیگر روش‌های کلاهبرداری تتر می‌توان به «تغییر آدرس‌های انتقال تتر»، «تبلیغات جهت اهدای تتر رایگان» و «کلاهبرداری در شبکه‌های اجتماعی»، اشاره کرد.

چگونه به دام کلاهبرداری تتر نیفتیم؟

کلاهبرداری تتر چگونه است؟ مراقب پیامک کلاهبرداری تتر باشید!
tajcoin.org

کارشناسان امنیتی برای جلوگیری از به دام افتادن در کلاهبرداری تتر، روش‌های مختلفی را پیشنهاد و توصیه کرده‌اند، از جمله:

  • از اطلاعات هویتی خود به شدت محفاظت کنید. از به اشتراک گذاشتن اطلاعات مهم و شخصی خود از جمله شماره تلفن همراه، اطلاعات حساب، عبارت بازیابی و رمزهای عبور خود در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید. همچنین، از صفحات چت خصوصی خود به عنوان محلی برای ذخیره‌سازی اطلاعات خود استفاده نکنید.
  • سعی کنید در نرم افزارهای مورد استفاده خود، حتماً قابلیت‌های امنیتی آن، از جمله احراز هویت دو عاملی را فعال کنید.
  • مراقب پیام‌های مشکوک باشید. در اکثر موارد، پیام‌هایی که موضوع سود نجومی، برنده شدن جایزه یا دریافت تخفیف را دارند و از شما اطلاعات شخصی یا مالی می‌خواهند، کلاهبرداری هستند.
  • پیام‌های ناشناس حاوی لینک که از منابع ناشناس برایتان ارسال می‌شوند، به احتمال خیلی زیاد برای سرقت اطلاعات امنیتی و مالی شما طراحی و تهیه شده‌اند. بنابراین، از کلیک روی لینک‌های مشکوک و وارد کردن اطلاعات خود در وبسایت‌هایی که از طریق این لینک‌ها به آنها هدایت می‌شوید، خودداری کنید.
  • نرم افزارهای مورد نیاز خود را از وبسایت‌های رسمی و قانونی دانلود کنید و سعی کنید آنها را همیشه به‌روز نگه دارید.

خلاصه مطلب

در این مقاله به معرفی رایج‌ترین روش‌های کلاهبرداری تتر و را‌ه‌های جلوگیری از به دام افتادن در این کلاهبرداری‌ها پرداختیم. همان‌طور که گفته شد، تتر یکی از پرمعامله‌ترین ارزهای دیجیتال موجود در بازار و در نتیجه، یکی از اهداف جذاب برای کلاهبردارانی است که به دنبال سرقت وجوه کاربران هستند. اما نگران نباشید؛ چون با افزایش آگاهی خود و رعایت نکات امنیتی که در این مقاله به آنها اشاره شد، شما به راحتی می‌توانید از دارایی و سرمایه خود را در مقابل انواع کلاهبرداری تتر محافظت کنید.

پشتیبان آنلاین