دسته بندی خبر

تفاوت دلار کاغذی با تتر

مقایسه تتر و دلار؛ مقایسه تتر و دلار؛ تتر بگیریم یا دلار کاغذی؟ ارز دیجیتال تتر چیست؟ خرید تتر و دلا...
avatar
نویسنده
تاج کوین
post

تفاوت دلار کاغذی با تتر

مقایسه تتر و دلار؛ مقایسه تتر و دلار؛ تتر بگیریم یا دلار کاغذی؟ ارز دیجیتال تتر چیست؟ خرید تتر و دلار چه تفاوت هایی باهمدیگه دارن؟ امنیت رمزارز تتر و دلار در چه سطحی هست؟ تتر در بازار ارزهای دیجیتال چه کاربردی داره؟ ویژگی های مثبت تتر نسبت به دلار چیست؟ دلار کاغذی چه مزایا و معایبی به همراه داره؟ به نظر شما آیا تتر ارزش سرمایه گذاری داره؟ مزایای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال تتر چیست؟

در این بازار پرنوسان اقتصادی شاید واسه شما این سوال پیش اومده باشه که دلار کاغذی بهتر یا تتر؟ ابتدا باید بگیم که امروزه تعداد زیادی ارز فیات با استیبل کوین های خاصی مرتبط هستن. ارزش خیلی از استیبل کوین ها به دلار متصل هستن. استیبل کوین دلاری با بالاترینن ارزش بازار، تتر معروف به USDT هست. ما سعی می کنیم در مقاله مقایسه تتر و دلار، اطلاعاتی درباره ارز دیجیتال تتر و دلار کاغذی به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های مثبت تتر نسبت به دلار بپردازیم و تفاوت تتر و دلار کاغذی رو مورد بررسی قرار بدیم.

آشنایی با ارز دیجیتال تتر

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که ارز دیجیتال تتر چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که تتر(USDT) اولین ارز رمزنگاری شده هست که ارزش یه ارز رو تقلید می کنه. برخلاف سایر ارزهای دیجیتال نسبتا ناپایدار، تتر یه ارز پایدار هست. تتر یکی از چندین توکن مبتنی بر بلاک چین هست که ارزش اون با ارز یا دارایی دیگه مرتبط هست. این رمزارز مثل سایر ارزهای رمزپایه برتر دنیا، موفقیت ها و جریاناتی رو تجربه کرده. قیمت تتر به ویژه در روزهای ابتدایی اون، تا حدودی نوسان به خودش دیده و حتی در زمانی به 1.2 دلار رسیده.

جالب اینجاست که بدونین تتر نوعی ارز دیجیتال با قیمت ثابت هست. قیمت خرید این ارز یا فروش اون هیچ وقت تغییر نمی کنه و همیشه برابر 1 دلار هست. بیشتر تریدرها از این رمزارز به منظور جایگزینی مناسب به جای دلار کاغذی استفاده می کنند و راهی هست که از نوسانات شدید بازار در امان باشن. تتر تنها استیبل کوین موجود در بازار نیست، ولی در بین سایر نمونه های دیگه بهترین و محبوب ترین استیبل کوین شناخته میشه.تتر بگیریم یا دلار کاغذی؟

آشنایی با دلار کاغذی

برابری دلار با تتر
tajcoin.org

 

ارز فیات یا همون اسکناس های کاغذی هستن که در خریدهای روزمره ازشون استفاده میشه. پول فیات واحد پولی هر کشور هست که برخلاف باورهای رایج مردم که فکر می کنند پشتوانه اون طلا و نقره موجود در خزانه داری هست، هیچ پشتوانه ای نداره. اعتبار این پول بسته به ثبات اقتصادی کشور اون و میزان عرضه و تقاضای جامعه ای هست که از اون استفاده می کنند. واحد پول آمریکا دلار هست که یکی از مهم ترین ارزهای ذخیره دنیا شناخته میشه. به همین دلیل خیلی از افراد در ایران برای حفظ ارزش سرمایه خودشون، دارایی هاشون رو به دلار تبدیل می کنند.

ویژگی های مثبت تتر نسبت به دلار

همونطور که گفتیم، در سال های گذشته افراد زیادی به فکر حفظ ارزش دارایی های خودشون و کسب درآمد دلار افتادن، ولی محدودیت های خرید و فروش دلار و از همه مهم تر ریسک های اون افراد زیادی رو از این کار منصرف کرده. شما با خرید تتر، دارایی خودتون رو به نوسانات دلار گره می زنین. تتر نسبت به دلار کاغذی ویژگی های مثبتی داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی ویژگی های مثبت تتر نسبت به دلار بپردازیم.

  • یکی از ویژگی های مثبت تتر نسبت به دلار، امنیت بالای تتر هست. می تونین تتر رو در ولت های رمزنگاری شده مختلف ذخیره کنین و در همه جا بدون نگرانی از دزدیده شدن همراه خودتون داشته باشین.
  • یکی دیگه از ویژگی های مثبت تتر نسبت به دلار این هست که تتر نقدشوندگی بالایی داره. واسه اینکه بخواهین تترهاتون رو به ریال تبدیل کنین، کافیه اون رو در یه صرافی ایرانی مثل اینانس به صورت آنلاین و 7 روز هفته بفروشین و در حساب بانکیتون ریال رو دریافت کنین.
  • پایین بودن هزینه انتقال تتر هم یکی دیگه از ویژگی های مثبت تتر نسبت به دلار هست. هزینه انتقال تتر از 2 تا 4 دلار متفاوت هست. با اینکه این هزینه ممکنه برای مبالغ پایین به صرفه نباشه، ولی این هزینه نسبت به هزینه حواله صرافی های سنتی که واسه دلار اعمال میشه، خیلی ناچیز هست.
  • انتقال آنی و بین قاره ای هم یکی دیگه از ویژگی های مثبت تتر نسبت به دلار هست. اگه شما درآمد دلاری دارین یا کسب و کارتون با تجارت خارجی گره خورده، می تونین هر زمان و هر لحظه که بخواهین، دارایی هاتون رو که تتر کردین، از کشوری به کشور دیگه در عرض چند دقیقه منتقل کنین.

تتر بگیریم یا دلار کاغذی؟

علت اختلاف قیمت تتر و دلار در بازارهای جهانی چیست؟
tajcoin.org

تتر بخریم یا دلار کاغذی؟ بیشتر افراد منتظر یه جواب قطعی واسه این سوال هستن، ولی در بازار ارزهای دیجیتال هیچ جواب صدرصدی وجود نداره. پس به طور کلی جواب این سوال واسه هر گسی متفاوت هست. هر شخصی با توجه به شرایط خودش می تونه تصمیم بگیره که سرمایه گذاری در کدوم یک از این دو به صلاحش هست. توصیه ما این هست که در اگه درباره رمزارزها آگاهی کافی دارین و ریسک پذیر هستین، تتر بخرین. ولی بهتره تتر رو بر روی شبکه امن تری مثل اتریوم خریداری کنین تا مشکلی واستون پیش نیاد.

نگهداری مبالغ بالاتر تتر، کیف پول های شما رو ممکنه به حالت فریز در بیاره، ولی نگهداری مبالغ پایین تتر در کیف پول ها مشکلی نداره. در صورتی هم که با معاملات رمزارزها آشنایی زیاد ندارین و ریسک پذیر نیستین، بهتره دلار کاغذی بگیرین. البته باید معایب اون مثل امکان سرقت، محدود بودن، عدم امکان معاملات آنلاین و جعل اسکناس رو در نظر داشته باشین تا آمادگی هرگونه خطایی رو داشته باشین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله مقایسه تتر و دلار، اطلاعاتی درباره ارز دیجیتال تتر و دلار کاغذی به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های مثبت تتر نسبت به دلار بپردازیم و تفاوت تتر و دلار کاغذی رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، خیلی از افراد در مقایسه بین خرید تتر یا دلار کاغذی دچار شک و تردید میشن. مزایای سرمایه گذاری روی تتر بیشتر از دلار کاغذی هست، چون این رمزارز دست خودش جعل نمیشه، برای خرید محدودیت نداره، نیازی به محل فیزیکی برای نگهداری و مراقبت نداره.

 

پشتیبان آنلاین