دسته بندی خبر

ایلان ماسک و بازار کریپتو

ایلان ماسک برای مدتی با توییت‌های عجیب و غریب خود یکی از چهره‌های شاخص در فضای کریپتو بوده است، او و...
avatar
نویسنده
تاج کوین
post

ایلان ماسک و بازار کریپتو

ایلان ماسک برای مدتی با توییت‌های عجیب و غریب خود یکی از چهره‌های شاخص در فضای کریپتو بوده است، او واقعاً صاحب کدام رمزارز است؟ ایلان ماسک به یک چهره برجسته در فضای ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. بنابراین اکنون، این سوال در ذهن همه وجود دارد که ارز های ایلان ماسک چیست ؟

ایلان ماسک هیچ کوین شیبا اینو ندارد. زمانی که مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس به توییت یک حساب کاربری شیبا اینو پاسخ داد، موضوع مشخص شد. وقتی از او پرسیده شد که چه مقدار از میم های رمزنگاری شده محبوب را در اختیار دارد، وی با «هیچ» پاسخ مشخصی داد. در خارج از دنیای میم، شیبا اینو نژاد واقعی سگ است که به دلیل ویژگی های منحصر به فرد و چشمگیرش، الهام بخش سازندگان دوج کوین است. علیرغم اینکه دومین ارز رمزنگاری شده از نظر محبوبیت و ارزش بازار است، توییت نامطلوب ماسک باعث شد قیمت شیبااینو در عرض چند ساعت بیش از 20 درصد کاهش یابد. از آن زمان به بعد، ایلان ماسک به عنوان یک کارآفرین حرفه ای شناخته شد. 

ارزهای ایلان ماسک و سابقه وی در این بازار

 

tajcoin.org

 

مشارکت این میلیاردر در سال گذشته شدیدتر بود. با رسیدن تسلا به ارزش 1 تریلیون دلاری، ایلان ماسک جایگاه خود را به عنوان ثروتمندترین مرد جهان قویاً تثبیت کرده است و در نتیجه، طرفداران ارزهای دیجیتال با ذکر دارایی های رمزنگاری شده خود تلاش می کنند توجه او را جلب کنند. او با بیش از 60 میلیون دنبال کننده در توییتر، هرچند ناخواسته، به یکی از تأثیرگذارترین شخصیت ها در فضای ارزهای دیجیتال تبدیل شده است.

در سال 2014، ماسک قبلاً علاقه خود را به بیت کوین ابراز کرده بود و گفت که "احتمالاً چیز خوبی است"؛ در حالی که شایعات مبنی بر اینکه او می تواند ساتوشی ناکاموتو باشد را رد کرد. او در مصاحبه های مختلف اشاره کرد که اولین بار زمانی که یکی از دوستانش مقداری از بیت کوین را به عنوان هدیه برای او فرستاد تا او را از این فناوری آگاه کند، با بیت کوین آشنا شد.

تنها در سال 2019 بود که او فضای ارزهای دیجیتال را جدی‌تر گرفت. با توجه به گذشته خود در پی پال، او همیشه به سیستم های پرداخت و تکامل آنها علاقه داشت. او می‌توانست تمرکززدایی ارزهای دیجیتال را یکی از اهدافی بداند که پی پال زمانی تلاش می‌کرد به آن دست یابد، در حالی که می‌دانست که مقررات در این فضا به همان اندازه ضروری است. پس می توان گفت که یکی ارزهای ایلان ماسک، بیت کوین می باشد که اخیرا به آن علاقه مند شده است. 

ارزهای ایلان ماسک و علاقه خاص وی به دوج کوین

ماسک با یک شوخی شروع به توییت کردن در مورد دوج کوین و نحوه "حکم کردن" کرد و در آوریل 2019 تصویری از سگ شیبا اینو در حال کشیدن سیگار را منتشر کرد. از آن زمان و گاهی اوقات با قصد چرخیدن و گاهی اوقات از دیدگاه جدی تر، توییت کردن در مورد دوج کوین به یکی از جوک های مورد علاقه ماسک تبدیل شد و باعث شد که قیمت میم کوین در هر مناسبت افزایش یابد. در ماه مه 2020، او تا آنجا پیش رفت که تصویری از طوفان منتشر کرد که سگ شیبا از سیستم بازار مالی جهانی سبقت می‌گیرد و این یعنی استاندارد دوج کوین اجتناب‌ناپذیر است. او یک بار توییت کرد که مدیرعامل دوج کوین بوده و توسط جامعه دوج به عنوان "The Dogefather " نامیده شده است. با این حال، بار دیگر زمانی که گفت که با توسعه دهندگان ارز دیجیتال برای بهبود کارایی تراکنش های سیستم کار می کند، جدی تر ظاهر شد. با تمام این توضیحاتی که داده است، دوج کوین را می توان یکی از اصلی ترین ارزهای ایلان ماسک دانست. 

tajcoin.org

تمام توییت‌های دوج او همیشه نشان می‌دهد که او صاحب توکن میم است که چندین بار آن را علنی تایید کرد. او در توییتی به prothedoge@ پاسخ داد و گفت که مالک Doge است زیرا احساس می‌کند رمز ارز مردم است. این پس از صحبت با افرادی در خطوط تولید تسلا و اسپیس ایکس بود که اطلاعات کمی در مورد امور مالی یا آخرین فناوری دره سیلیکون دارند. در یکی دیگر از توییت‌های اخیر که توسط یک حساب کاربری اخبار دوج کوین ایجاد شد، ماسک پاسخ داد که نه او و نه مدیر عامل Neuralink جارد برچال هیچ ارتباطی با بنیاد دوج ندارند و او اخیراً هیچ تعاملی با توسعه‌دهندگان Doge نداشته است. اخیرا، چیزی که در imo اهمیت دارد کاهش هزینه ها، کاهش زمان بلوک و افزایش اندازه بلوک است. به نظر می رسد یک شبکه تک لایه با مبادلات به عنوان لایه 2، ساده ترین راه حل برای یک رسانه مبادله است.

دیگر ارزهای ایلان ماسک چیست؟

ارتباط بلند مدت وی با بیت کوین

ایلان ماسک در کنفرانس ویدئویی B-Word با کتی وود و خالق توییتر جک دورسی در ماه ژوئیه، تأیید کرد که به غیر از Dogecoin، دارایی‌های رمزنگاری شخصی او بیت‌کوین و اتریوم هستند. او قبلاً هرگز به هودل اتریوم اشاره نکرده بود و در نتیجه قیمت ارز دیجیتال در ساعات پس از کنفرانس زنده بیش از 10 درصد افزایش یافت. در طی آن رویداد، او برای اولین بار اعلام کرد که نه تنها تسلا، بلکه شرکت هوافضای او اسپیس ایکس نیز بیت کوین را در ذخایر خود ذخیره کرده است.

بدیهی است که در ژانویه 2021، این میلیاردر حرکت قدرتمندی را در تشکیل پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحد (SEC) انجام داد و به دنیا اعلام کرد که تسلا 1.5 میلیون دلار از ذخایر بیت کوین را دارد. همچنین سازنده خودروهای الکتریکی ایالات متحده اعلام کرده بود که ارز دیجیتال برتر برای پرداخت پذیرفته می‌شود که باعث شد بازار کریپتو جهش پیدا کند و قیمت بیت‌کوین را در هفته‌های بعد به بالاترین حد خود یعنی 64000 دلار برساند.

Elon Musk Reveals Spacex Owns Bitcoin, He Personally Owns BTC, Ethereum, Dogecoin — 'I Might Pump but I Don't Dump'
tajcoin.org

 

با این حال، مدت کوتاهی پس از آن، سرمایه گذاران و سهامداران تسلا هشدار جدی را در مورد مصرف انرژی مشتق شده از سوخت فسیلی بیت کوین دادند و در ماه مه اعلام کردند. در ضمن این خودروساز دوستدار محیط زیست اعلام کرد که پرداخت های بیت کوین را به حالت تعلیق در می آورد.

بنابر گزارش ها، این تصمیم موقتی بود، حداقل تا زمانی که شواهدی مبنی بر اینکه 50 درصد یا بیشتر از مصرف انرژی آن از انرژی های تجدیدپذیر تامین می شد، وجود داشت. تسلا همچنین به طور گسترده توسط طرفداران محیط زیست مورد انتقاد قرار گرفت تا جایی که برای حفظ وجهه یک شرکت دوستدار محیط زیست، رهبری شرکت مجبور شد موضع سختی اتخاذ کند و پرداخت های بیت کوین را متوقف کند.

این تغییر، جنجالی را در میان جامعه بیت کوین برانگیخت که مدعی شدند ماسک به اندازه کافی بیت کوین را نمی شناسد تا در مورد مصرف انرژی آن اظهار نظر عمومی کند یا تا جایی که بر بازار تأثیر بگذارد. چندین منبع اخیراً یک روند سبز در استفاده از انرژی بیت کوین را گزارش کرده اند که حاکی از علاقه جدید تسلا برای از سرگیری پرداخت های بیت کوین و اعتبار بیشتر آنچه که خود ماسک در کنفرانس B-word تایید کرده بود، دارد. ماسک در کنفرانس ژوئیه به غیر از حفظ بیت کوین در ذخایر تسلا و اسپیس ایکس، اعلام کرد که مالک بیت کوین به صورت بلندمدت است. ظاهراً «او پامپ می‌کند اما دامپ نمی‌کند» و این باعث می‌شود که علیرغم محتاط بودن، رابطه او با ارزهای رمزنگاری شده زنده و قوی بماند.

خرید توییتر توسط ایلان ماسک

elon-musk-buys-twitter
tajcoin.org

 

ایلان ماسک اکنون مالک توییتر است. مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر، ماسک امیدوار است که بتواند محصولی را که ارزشی در زندگی روزمره مردم ارائه می‌کند، احیا کند. او می‌بیند که توییتر تبدیل به «میدانی عمومی در شهر دیجیتال» امروزی شده است، جایی که مردم می‌توانند دیدگاه‌های مخالف را مطرح کنند.

با تحقق این چشم انداز، احمقانه است که انتظار داشته باشیم توییتر آینده، شبیه به توییتر امروزی باشد. تغییرات در راه است. ماسک پیش از این چهار تن از مدیران ارشد شرکت را برای آغاز دوره جدید برکنار کرده بود. اما چه چیز دیگری می تواند در مورد توییتر وجود داشته باشد؟ در مورد سازگاری بلاک چین و اضافه شدن ارزهای دیجیتال به توییتر چطور؟

خوب، با نگاهی به لیست بلندبالای سرمایه گذارانی که به ماسک کمک کردند تا سرمایه کافی برای خرید 44 میلیارد دلاری را جمع آوری کند، به نظر می رسد که این امر اجتناب ناپذیر است. بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز جهان، تایید کرد که این شرکت 500 میلیون دلار برای حمایت از خرید جدید ماسک کمک کرده است.

مدیر اجرایی چانگ پنگ ژائو اظهار داشت: "ما هیجان زده هستیم که می توانیم به ایلان کمک کنیم تا چشم انداز جدیدی برای توییتر تحقق بخشد. هدف ما این است که در کنار هم قرار دادن رسانه های اجتماعی و Web3 نقشی ایفا کنیم تا استفاده و پذیرش رمزنگاری و فناوری بلاک چین را گسترش دهیم."

با این حال، جای تعجب نیست. ماسک مدت‌هاست که از مدافعان کریپتو بوده است. طبق گفته ایلان ماسک "پول کاغذی در حال از بین رفتن است" و معتقد است که ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین "مبتکرانه" هستند. همانطور که گفته شد طبق گفته خودش، ارزهای ایلان ماسک شامل رمزارزهای محبوبی مانند بیت کوین، اتریوم و Dogecoin است.

یکپارچگی ارز دیجیتال/توئیتر چگونه خواهد بود؟ کدام رمزارزها بیشترین سود را دارند؟

ابتدا، بیایید نگاهی به قابلیت‌های رمزنگاری توییتر بیندازیم. کاربرانی که تنظیمات مناسب را فعال می‌کنند، در حال حاضر می‌توانند دریافت ها به صورت بیت‌کوین یا اتریوم به دیگران بپذیرند و یا ارسال کنند. علاوه بر این، کاربران می توانند توکن های غیرقابل تعویض (NFT) را به عنوان تصویر پروفایل خود تنظیم کنند.

سازگاری موجود با بیت کوین و اتریوم، این دو را به بدیهی ترین نامزدها برای بهره مندی از تصاحب ماسک تبدیل می کند. هر دو دارای جوامع قوی و متنوعی هستند که توییتر را به پلتفرم رسانه اجتماعی ترجیحی خود برای بحث در مورد رویدادهای اخیر، ارتقاهای جدید و همه چیزهای مرتبط با حدس و گمان قیمت تبدیل کرده اند. علاوه بر این، به عنوان دو ارز دیجیتال با ارزش و پرکاربرد امروزه، به نظر قابل قبول است که آنها عملکردهای اضافی را بیشتر از سایر ارزهای دیجیتال در اولویت قرار دهند.

پشتیبان آنلاین