دسته بندی خبر

Unchained

بازی بلاکچینی گادز آنچیند + معرفی و آموزش Gods Unchainedگادز آنچیند (Gods Unchained) یک بازی قدیمی د...
avatar
نویسنده
تاج کوین
post

Unchained

بازی بلاکچینی گادز آنچیند + معرفی و آموزش Gods Unchained

بازی بلاکچینی گادز آنچیند + معرفی و آموزش Gods Unchained

گادز آنچیند (Gods Unchained) یک بازی قدیمی در شبکه اتریوم است که از سال ۲۰۱۸ وارد دنیای ارزهای دیجیتال شد.

به گزارش تاج کوین، بازی گادز آنچیند (Gods Unchained) یکی از اولین بازی‌های بستر بلاک چینی است، این بازی به صورت کارتی رقابتی غیرمتمرکز بوده که ارائه دهنده توکن‌های ان‌اف‌تی است. مانند بازی‌های کارتی واقعی، می‌توانید کارت‌هایی که کمیاب و از نظر ارزش متفاوت هستند را بخرید و مبادله کنید. این بازی رایگان مشابه گیم پلی بازی بسیار موفق بلیزارد هارت استون (Hearthstone) است.

بازی گادز آنچیند

گیم پلی بازی نوبتی کارتی بر اساس بلاک چین ساخته نشده است. بلکه این فناوری در خود کارت‌ها تعبیه شده و هر کارت غیر مشترک به عنوان یک توکن غیرقابل تعویض (NFT) رمزگذاری می‌شود، یعنی یک دارایی دیجیتالی که می‌توانید آن را به میل خود تأیید و معامله کنید. این کارت‌ها تنها به عنوان بخشی از تجربه بازی هستند که توسط ارائه دهنده بازی در اختیار گیمرها قرار می‌گیرد و آن‌ها مالکیت واقعی ندارند.

در اختیار داشتن این کارت‌ها به منزله مالکیت یک دارایی با ارزش و البته واقعی است. این نکته به معنای آن است که گادز آنچیند به شما اقلامی می‌فروشد که شما واقعاً مالک آن‌ها هستید. رمزارزها فرصتی بسیار ارزنده در اختیار شرکت‌های بازی‌سازی مثل شرکت سازنده گادز آنچیند قرار می‌دهد تا بتوانند توکن‌های خود را افزایش دهند.

بازی بلاکچینی گادز آنچیند + معرفی و آموزش Gods Unchained

ایجاد حساب کاربری گادز آنچیند

اولین کار برای شروع بازی ایجاد حساب کاربری است، برای ایجاد این حساب داشتن ایمیل واقعی و یک کیف پول متامسک متصل به شبکه اتریوم الزامی است. بعد از اینکه بازی را نصب کردید با ایمیل و تعیین رمز عبور، وارد بازی شوید. برای اینکه بتوانید جوایز را ببرید، باید بازی را به کیف پول متامسک متصل کنید. برای اتصال کیف پول، کافیست وارد بازی شده و بر روی عکس پروفایل کلیک کنید. بعد از کلیک یک منوی کشویی باز می‌شود که باید گزینه مدیریت کیف پول را انتخاب کنید.

مدیریت کیف پول گادز آنچیند

بازی گادزآنچیند، بر روی زنجیره ایموتیبل (X Immutable) اجرا می‌شود. بنابراین تمام جوایزی که در این بازی توسط کاربر دریافت می‌شود، بر روی آدرس شبکه ایموتیبل، ذخیره می‌شود. برای دریافت جوایز خود از این بازی، باید آدرس را بر روی کیف پول خود تنظیم کنید، بسیاری از مواقع این آدرس، به صورت پیش فرض بر روی کیف پول متامسک وجود دارد. در صورتی که بخواهید آن را به صورت دستی تنظیم کنید کافیست که بر روی گزینه (Link a wallet to X) کلیک کنید و بعد از اتمام تمامی مراحل، کیف پول به بازی وصل خواهد شد.

انجام بازی گادز آنچیند

بازی گادز آنچیند کاملاً رایگان است و در شروع بازی به هر بازیکن یک مجموعه کارت اصلی تعلق می‌گیرد تا در صورتی که یک گیمر نخواست پولی را برای بازی خرج کند، باز هم این توانایی را داشته باشد بازی را ادامه دهد. با ادامه دادن بازی با کارت‌ها، کاربر از نظر رتبه بندی ارتقا پیدا کرده و از این طریق می‌تواند بسته‌های کارتی را مشخص کند. زمانی که سطح کاربر در بازی بهتر می‌شود، موجودی کارت افزایش خواهد یافت.

بازی بلاکچینی گادز آنچیند + معرفی و آموزش Gods Unchained

آموزش بازی گادز آنچیند

این بازی دارای سه حالت مختلف است که شامل:

  • حالت Solo: یک حالت تک نفره است که به صورت انفرادی با هوش مصنوعی تمرین می‌کنید.
  • حالت Ranked: اصلی ترین حالت بازی است که در این حالت کاربر می‌تواند با بازیکنان دیگر برای کسب مقام و دریافت جوایز متعدد دیگری که در بازی دریافت می‌شود، رقابت کند.
  • حالت Direct Challenge: این حالت نوعی شرایط شخصی سازی شده بازی است که می‌توانید در یک رقابت دوستانه مسابقه دهید.

توکن GODS

این نوع توکن، نوعی از توکن های ERC-۲۰ است که از طریق آن بازیکنان می‌توانند برای خرید و فروش در فروشگاه بازی، ساخت NFT و کسب پاداش استفاده کنند. از این نوع توکن می‌توان به عنوان یک توکن حکومتی نیز استفاده کرد. با استفاده از این توکن حکومتی، بازیکنان می‌توانند پیرامون مسائلی که در آینده بازی اثرگذار است،رأی دهند.

چیدن دسته کارت‌ها

زمانی که برای اولین بار وارد بازی می‌شوید، ۷۰ کارت وجود دارد که به شما تعلق می‌گیرد. در واقع شما می‌توانید از بین ۷۰ کارت دو عددی که در مجموع ۱۴۰ کارت می‌شود، ۷۰ کارت انتخاب کنید. سپس با استفاده از این کارت‌ها، می‌توانید دسته کارت‌های خود را انتخاب کنید. هر دسته کارت، ۳۰ کارت دارد. در بازی ۶ خدای مختلف نور، جادو، مرگ، جنگ، طبیعت و فریب وجود دارد که کاربر باید دسته کارت‌ها را به یکی از خدایان شش‌گانه اختصاص دهد.

از دیگر قوانینی که باید در چیدن دسته کارت‌ها رعایت کرد شامل:

  • کاربر مجاز است ۲ عدد از یک کارت را در دسته خود داشته باشد.
  • کارت‌هایی که درجه Legendary دارد، تنها می‌تواند یک عدد در دسته کارت‌های کاربر وجود داشته باشد.
بازی بلاکچینی گادز آنچیند + معرفی و آموزش Gods Unchained

انتخاب یک خدا

بعد از چیدن دسته کارت‌های خود، باید یک خدای بازی برای خود انتخاب کنید. هر کدام از خدایان، ۴ قدرت مخصوص به خود داشته که شما در آغاز هر بازی، تنها می‌توانید یک مورد را انتخاب کنید و این انتخاب در طی بازی تغییر نخواهد کرد. هر یک از خدایان بسته به قدرت و کارایی شأن، تعداد انرژی خاص یا در اصطلاح مانا (Mana) را احتیاج دارد.

جایگزین کردن کارت‌ها

در شروع بازی، بر اساس شرایط و حریف در بازی، می‌توانید ۴ کارت را جایگزین کنید. بهتر است کارت‌هایی را که قدرت کمتری دارند جایگزین کارهایی کنید که مانا بیشتری نیاز دارند. این نکته را در نظر داشته باشید که برای بازی با کارت‌های مختلف، باید کارت آنها را بکشید و روی زمین بازی در وسط صفحه بیندازید.

برای استفاده از کارت‌های جادو و قدرت، باید بر روی کارت مورد نظر نگه دارید و سپس آن را به سمت هدف خود بکشانید. این نکته را در نظر داشته باشید که در هر راند بازی، تنها یک بار می‌توانید از قدرت خدایان استفاده کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که برای استفاده از هر کارت، نیاز به مقداری مانا یا انرژی دارد که در گوشه چپ بالای کارت نمایش داده خواهد شد.

از بخش پایینی نیز می‌توانید قدرت و سلامتی هر کارت را مشاهده کنید. منظور از قدرت، میزان ضربه‌ای است که کارت شما به حریف در زمان حمله یا دفاع وارد می‌شود. منظور از سلامتی، میزان ضرباتی است که کارت می‌تواند قبل از نابودی تحمل می‌کند.

بازی بلاکچینی گادز آنچیند + معرفی و آموزش Gods Unchained

اصطلاحات بازی گادز آنچیند

  • مانا: به مقدار خاص انرژی که برای هر کارت باید صرف شود، گفته می‌شود. مانا هر کارت، در گوشه بالای چپ نوشته شده است. البته این نکته را در نظر داشته باشید که انرژی مانا، به راندهای بعدی بازی منتقل نمی‌شود. پس بهترین حالت این است که از انرژی هر کارت در همان راند استفاده کنید.
  • قدرت: منظور از قدرت، همان میزان ضربه‌ای است که کارت شما به حریف خود چه در زمان دفاع و چه در زمان حمله وارد می‌کند.
  • سلامتی: منظور از سلامتی به میزان ضرباتی گفته می‌شود که هر کارت می‌تواند قبل از نابودی تحمل کند.
  • کیسه حقه‌ها: منظور از این اصطلاح، راهی است که بازی برقرار کردن تعادل در گیم پلی استفاده می‌کند. این نابرابری حاصل از نوبت‌های شروع بازیکنان در بازی ایجاد می‌شود که از طریق این کیسه حقه‌ها حل می‌شود.
  • نشانگر نوبت: جهت پیکانی که در سمت راست صفحه دیده می‌شود، نشان دهنده نوبت بازیکنان است که می‌توانید با کلیک بر روی آن، آن را اسکیپ کنید.
  • برزخ: به مکانی گفته می‌شود که کارت‌ها و جادوهای شما بعد از آن از بین می‌روند و به آنجا منتقل می‌شوند. به این مکان قبرستان کارت‌ها نیز گفته می‌شود، البته برخی از این کارت‌ها، قابلیت بازگشت به بازی را دارند.
  • درجه سلامتی خدایان: کارت خدای هر بازیکن، تا ۳۰ عدد HP دارد که بازیکن طرف مقابل می‌تواند با کشیدن کارت خود روی آن، به آن ضربه وارد کند. در واقع در این بازی، بازیکنی برنده است که بتواند HP خدای خود را به صفر برساند.

کسب درآمد در حالت Ranked

برنده شدن در این حالت با بالا رفتن رتبه برابر است و بالا رفتن رتبه با برنده شدن جوایز مختلف برابر است. با برنده شدن جوایز مختلف این قابلیت را به کاربر می‌دهد تا از فروشگاه بازی، توانایی تهیه کارت‌های جدیدی داشته باشید. برای استفاده از فروشگاه بازی، باید به قسمت فروشگاه رفته و بر روی Star Store کلیک کنید. در این قسمت می‌توانید کارت‌هایی که نیاز دارید را در این قسمت تهیه کنید. در این مورد نیاز است بدانید کارت‌هایی که از این قسمت تهیه می‌کنید، قابل فروش نیست.

فروش کارت در بازی گادز آنچیند

برای فروش کارت‌های خود باید از فلیکس استفاده کنید. با استفاده از فلیکس این قابلیت را خواهید داشت که دو کارت مشابه را با یکدیگر ترکیب کرده و در نهایت یک کارت شهاب سنگ (Meteorite) را به دست بیاورید. قالب این کارت‌ها، NFT بوده که در شبکه بلاک چین بازی ثبت شده و قابلیت خرید و فروش دارد.

پشتیبان آنلاین